Ad Verbrugge en Erik Meester, een sprankelend gesprek

Erik Meester was Pabodocent en werkt nu als onderwijsadviseur. Hij was in het begin van zijn werkzame onderwijsleven positief over de onderwijsvernieuwingen: het onderwijs leek voor de kinderen veel leuker geworden, maar is daarvan na gesprekken en bestuderen van theorie van teruggekomen. Hij is nu zeer uitgesproken over de misconcepties in onderwijskringen en over wat wel werkt. Een sprankelend gesprek voor het ‘Voor de Ommekeer’-kanaal

Persoonlijk herken ik, BON bestuurslid, wiskunde docent en redacteur Gerard Verhoef, die verandering van opvattingen zeer. Ook ik heb lang geloofd dat veel onderwijsvernieuwingen verbeteringen zouden moeten zijn. Pas eind jaren negentig werd me duidelijk dat dat bepaald niet het geval was. Pas de laatste jaren komen, parallel aan de oprichting van BON, ook vanuit de onderwijskunde en cognitieve psychologie steeds meer geluiden en stevige onderzoeksresultaten  die bevestigen dat de keizer geen kleren aan had. Triest is dat zelf nu nog wordt gewerkt aan een vernieuwd curriculum dat in belangrijke mate gebaseerd is op de misvattingen van de laatste decennia.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter