Onder aanvoering van een aantal leraren dat zich al langer roert in de media is de groep leraar2032 opgericht (Trouw). Zij pleiten voor een nationale lerarenraad die leraren daarwerkelijk een stem geeft in het curriculum. Het manifest staat op de blog van Alderik Visser. De groep wordt ondersteund door de Onderwijscoöperatie waar BON onderdeel van is.
Goede zaak dat leraren hier actief zijn!
Leraar 2032 is opgericht met steun van de onderwijscoöperatie.
enige bedenkingen:
enige bedenkingen:
Onder Visser’s blog de
Onder Visser's blog de reactie "Interessante bijdrage. Toch vraag ik me af of deze beweging niet meer bereikt vanuit de Onderwijscoöperatie: die kunnen jullie juist van binnenuit versterken en nog beter op de leraar richten." Zolang die instantie de samenstelling van haar werkgroep bekwaamheid geheim meent te moeten houden zou ik dat afraden.
@FriendlyFoe
@FriendlyFoe
Dit is een initiatief van de onderwijscooperatie. In het trouw artikel staat:
@mark79 Je reageert sneller
@mark79 Je reageert sneller dan je plaatst 😉
Ik betwijfel dat Mark. Ik
Ik betwijfel dat Mark. Ik vermoed dat deze leraren juist wel in de gaten hebben dat OC vooral ook voor Onderwijs Commercie staat. Dat de samenstelling werkgroep bekwaamheid geheim blijft is een veeg teken aan de wand. Denk in dit verband ook aan geheime adviescommmissie die CvTE adviseerde om GRM-gebruik te handhaven bij CE wiskunde. Op de achtergrond regeert de oude garde. Overal.
blijkbaar kun je als je
blijkbaar kun je als je gefaciliteerd wordt meer voor elkaar krijgen 🙂
en ik heb de initiatiefnemers gevraagd of de eis tot professionele ruimte ook de tijd ervoor behelsd.
Er wordt al zoveel op drijfzand gebouwd dat het praktischer kan zijn de bouwplaats van fundamenten te voorzien.
Jezelf serieus genomen laten worden in je werk begint op je werk, in je taakbeleid. Alles volgt daaruit.
Het steekt ook een beetje dat een dergelijk initiatief direct ruimte krijgt in de krant, terwijl een rechtszaak die concrete gevolgen heeft voor elke docent in NL, geen regel krijgt. Niets menselijks is mij vreemd.
De onderwijscoöperatie zoekt
De onderwijscoöperatie zoekt collega's die mee willen denken.
"Graag nodigen we je uit mee te denken en mee te doen met dit project #Leraar2032.
Wil je meedenken in de redactie voor de enquête voor Leraar2032?
Wil je meedenken over het manifest en aanwezig zijn tijdens het weekend van 12 tot 14 juni?
Wil je meedoen aan het debat, eind augustus?"
"Eind augustus organiseren we een landelijk debat over de uitkomsten van de enquête en het manifest. Ook op Het Lerarencongres van 7 oktober willen we aanwezig zijn."
[nieuwsbericht van 3 mei 2015]
"Wilt u inzicht in uw lerarenbekwaamheid? Ga naar instrumenten." (via)
[Mij fascineert het gebruik van de tekens #2032 (rijksoverheid; twitter 1 en twitter 2). We leven in een quasi-democratie. Een rondje EU, OESO, en UNESCO, en we weten wat er 'moet' gaan gebeuren. Ja, laat het volk maar spreken… Edu-globalisme/commerce gaat het worden. Massa is kassa. Van 'massawerk' (ooit geweest?) naar 'maat (en meer)werk'. Dat wordt licenties schuiven.]
Het is de dag na 12 juli 2016
Het is de dag na 12 juli 2016. Van @BoksComm lezen we nu in zijn reactie op @hminkema onder dickvanderwateren.nl/2016/07/02/onderwijs2032-de-broodnodige-nuance/ dat we niet meer over #Schnabel2032 mogen praten. Maar het is toch echt met diens flauwekul dat alle commotie begon. En nu de apen uit de mouw komen is de kip-koekoeksei-vraag: wat was er eerder, @leraar2032 van @joostken of #Schnabel2032?