Hier gebeurt alles vele jaren later; maar in de US wordt geconstateerd:
——————————————————————————————————————
“America is in trouble. …the problem lies in the classrooms…
…the future belongs to nations that educate their children in math and science…
…legislation to recruit thousands of new teachers…
…update the science and math skills of those already in classrooms…
…help science orientated kids to launch research careers…
…significant increases to science research budgets…”
(Uit New Scientist, 18 aug 2007, p7)
——————————————————————————————————————
In Nederland staat ons dit ook te wachten.
Reacties zijn gesloten.
Aanvulling
“The legislation should help recruit thousands of new science and maths teachers”. Lees verder…
Maar wel goede!
De NSF
Het geld komt terecht bij de NSF (National Science Foundation; het Amerikaanse equivalent van het Nederlandse NWO). Deze organisatie heeft de afgelopen 20 jaar tientallen miljoenen uitgegeven aan het ontwerpen van Het Nieuwe Leren achtige wiskundeboeken voor het basis en voortgezet onderwijs (enkele miljoenen zijn bij het nederlandse Freudenthal Instituut terecht gekomen). Een aantal wiskundigen heeft de Amerikaanse overheid opgeroepen om de NSF vooral geen geld te geven voor het ‘verbeteren’ van het wiskundeonderwijs. Het bericht in de New Scientist is dus mogelijk geen goed, maar juist slecht nieuws.