Daar schuift het geld weer. In de Wiskunde E-brief lezen we:
Onderzoek rekenen en ict in po, vo en mbo, najaar 2012
Voor dit onderzoek is een vragenlijst ontwikkeld om het huidige gebruik te inventariseren. De gegevens die deze enquete oplevert, worden gebruikt bij het schrijven van een handreiking voor docenten po, vo en mbo. Deze handreiking wordt medio november 2012 gepubliceerd.
De enquête is bereikbaar via deze link. We stellen het op prijs als u deze enquête wilt invullen. Dank voor uw deelname.
Vincent Jonker, Frans van Galen,Mieke Abels en Monica Wijers.
Freudenthal Instituut
Op de link zijn de vragen te bekijken. Men schrijft (copy/paste):
Dit is een enquete van het Freudenthal Instituut over het gebruik van ict-middelen bij rekenen in het po-vo-mbo. De resultaten worden verwerk in een brochure die zal verschijnen bij Kennisnet
Tja, wat kost dat allemaal weer? Maar inderdaad, wat Mark79 hieronder noemt is belangrijker. Over die rekentoetsen staat een belangrijk artikel in het augustusnummer van Examens. Zie ook benwilbrink.nl/publicaties/12rekentoets_Ex.htm. Co-auteur is Henk Pfaltzgraff. APS was er al klaar voor: www.aps.nl/APSsite/Onderwijssectoren/Projecten/Gecijferdheid+%28vo%29/agenda/.
Is dit overigens de output van het onderzoek?
Ik dacht dat je uit deze
Ik dacht dat je uit deze WiskundeBrief toch vooral de bespreking van de rekentoets 3F door Gerard Koolstra op zou vallen Joost. Hij toont daarin (met voorbeelden) aan hoe slecht die toets is. Hij doet dit vanuit een ander perspectief dan eerdere kritieken, namelijk vanuit een 'realistische getallen' (afronding, nauwkeurigheid, praktische betekenis) perspectief.
Een pot nat.
Een pot nat.