Enorm kabaal in de media rond miljoenennota 2011 …

… niet over de inhoud maar vanwege het verschijningstijdstip! [NOS journaal]

Wat menig internetgebruiker dagelijks doet, het cyclisch verschuiven van letters/cijfers in een internetadres, zorgt voor veel bewondering bij de oplezers en makers van nieuws…

Neem het bestaande adres van de miljoenennota 2010

miljoenennota.prinsjesdag2010.nl/downloads/miljoenennota.pdf

en verander de 10 in een 11.

Gisteren dacht mijn ega dat het donderdag was. Vandaag moet een ambtenaar gedacht hebben dat het morgen zaterdag is … of zoiets. Maar dat zal zeker nog minutieus onderzocht worden…
Ieder jaar zullen waarschijnlijk een paar slimme vogels zo de citosite afspeuren in de hoop voortijdig aan een examentekst te komen. Maar op deze overheidssite ging totnutoe niets mis. Wel met het handmatig verdelen van de teksten over de verschillende scholen.

Het trucje werkt niet meer. Maar de tekst ligt al bij NOS
download.omroep.nl/nos/docs/Miljoenennota.pdf
Op pagina 153 e.v. en 207 e.v. onderwijs data.

Tegen 17:30 bereikt de hype ook de plenaire zaal [Extra werkzaamheden] [Debat Gemist]

De voorzitter:

• Op verzoek van de heer Slob hebben we een extra regeling van werkzaamheden. Het woord is aan de heer Slob.

De heer Slob (ChristenUnie):

• Mevrouw de voorzitter. Ik heb zelf vanmiddag het woord “wanvertoning” in de mond genomen, en misschien druk ik mij dan nog wat zachtjes uit. Het belangrijkste document van het kabinet, de Miljoenennota, waarover we morgenmiddag de informatie zouden ontvangen, was vanmiddag op heel eenvoudige wijze, hebben wij begrepen, online op internet beschikbaar voor iedereen die daarvoor belangstelling heeft. Mijn fractie heeft er behoefte aan om per ommegaande van de minister-president een verklaring te horen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb begrepen dat de voorzitter in de media heeft aangegeven dat zij ook graag de andere begrotingen zou willen hebben, zodat wij niet meer hoeven te wachten tot morgenmiddag 14.00 uur. Daar sluit ik mij bij aan en ik zou dat verzoek per ommegaande aan de minister-president willen doorgeven.

De heer Roemer (SP):

• Het lijkt mij duidelijk dat dit volmondig ondersteund moet worden. Het is natuurlijk heel knullig, maar laten we ervoor zorgen dat we nu ook zo snel mogelijk alle stukken krijgen.

De heer Pechtold (D66):

• Ik steun dat verzoek, waar de Kamervoorzitter ook een rol in heeft. In wat ik tot nu toe heb gelezen, heb ik geen extra investeringen in ICT gevonden, maar misschien kunnen we daar een Kamerbreed amendement voor maken.

Mevrouw Van Gent (GroenLinks):

• Het lijkt bijna een kwestie van foutje, bedankt, maar het is op zichzelf wel praktisch. Ik had niet gedacht dat mijn motie om de stukken openbaar te maken op deze manier uitgevoerd zou worden, en ook nog een dag te vroeg, maar het lijkt mij wel goed dat er opheldering over komt. Ik denk dat het een beetje dom is.

Mevrouw Dijksma (PvdA):

• Je zou haast zeggen: heb erbarmen met het embargo. Onze fractie steunt het verzoek van de heer Slob en zeker ook het verzoek van de voorzitter, want wij willen die andere stukken dan ook wel graag zien.

De heer Koopmans (CDA):

• Deze variant kenden we nog niet. Het is goed dat daar een brief over komt. Ik steun het verzoek van de heer Slob en ik ga nu naar de hoorzitting over DigiNotar.

Inmiddels werkt miljoenennota.prinsjesdag2011.nl/downloads/miljoenennota.pdf ook. Daar moet de hand van de MP achter zitten.

’s Avonds laat leggen de Brammen nog een keer uit hoe zij de media in zo’n grote staat van opwinding wisten te brengen. [P&W – 16 september 2011]

Twee dagen eerder verliep de presentatie van Education at a Glance 2011 vlekkeloos.