Borrelpraat

Wat krijg je zoal van CBEgroup voor 495 euri per persoon exclusief btw? En wie betaalt dat uiteindelijk?

Pim Pollen vertelt over Make Shift Happen in dit filmpje:

www.youtube.com/watch?v=mx_3vJPlqF0

De videoboodschap van de minister staat hier:

De minister  was er zelf verder niet bij. Haar boodschap eindigt met de toezegging van 25 miljoen. 25 miljoen? Ja, 25 miljoen. Voor wat? Tja, o.a. voor dit soort feestjes dus: "maak er een mooie inspirende bijeenkomst van". De geneugten van de lump sum. Dit jaar is de tweede editie:

cbeacademica.nl/myacademica/evenementen/msh12/

Succes verzekerd, geen domme dingen doen:

CBE-group over BON: Bruinhemden

Hier kunt u zich inschrijven: cbe.dcevent.nl/

Soundbites van het CBE feestje in 2011:

Op zich jammer dat Duif en Kervezee niet in een andere ambiance zijn geinterviewd. Let ook op de achtergrond, 44 seconden in het filmpje. Het was een zware dag. 

 

 

 

 

6 Reacties

  1. Let Pim happen

    Seger Weehuizen

    Filmpje Pim Pollen:

    Pim Pollen wil blijkbar niet meer halen uit de studenten van het hoger onderwijs. Vermoedelijk is hij slim genoeg om te beseffen dat daar de rek al lang uit is. Als je daar het niveau wilt verhogen zul je moeten beginnen met de toelatingseisen te verzwaren. Bovendien zijn er al zo veel goede docenten het Hoger Beroepsonderwijs uitgepest dat eerst de staf versterkt zou moeten worden.

    Bedoelt Pollen met “talent” een specifieke vaardigheid? Het zal wel eens voorkomen dat een student in een aantal vakken zeer goed is en in een aantal zeer slecht. Het is dan aantrekkelijk om did student een diploma te geven dat zijn waarde ontleend aan de vakken waarin de student goed is. maar hoe vaak komt dat voor en is voor elk vakkenpakket wel een beroep te vinden dat bij dat vakkenpakket past? Een vraag die niet gesteld wordt is waarom het beter zou zijn meer uit zwakke studenten te halen dan goede studenten meer kansen te bieden.

    Filmpje Bijsterveldt:

    Zij wil ook uit de beste leerlingen alles halen :“knappe koppen en gouden handen”. Waarschijnlijk wil ze altijd de kool en de geit sparen. Leraren voor de klas zijn belangrijk maar er is ook 25 miljoen EURO nodig voor leiderschapsontwikkeling.

    Voor elk kind wordt een eigen doelstelling opgesteld

    Binnen de organisatie moet kennis zo veel mogelijk gedeeld worden en schoolleiders moeten voor cultuurverandering zorgen. Externe systemen brengen niet veel

    De minister wil in een moeras het roer omgooien en vuur maken

    De symposianten van “Let shift happen” moeten van Bijsterveldt de randvoorwaarden doorgeven waarmee ze hun plannen kunnen verwezenlijken.

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    "Let Pim Pollen happen" is blijkbaar haar reactie op diens borrelpraat.

    Seger Weehuizen

  2. Het wordt zo langzamerhand
    Het wordt zo langzamerhand gewoon schaamteloos immoreel om het steeds maar heel vanzelfsprekend te vinden dat de belastingbetaler maar weer moet bloeden voor zoveel lucht en leegte in het onderwijs.
    Bedenk eens hoeveel clubs, adviseurs en nascholingscursussen de afgelopen 30 jaar al niet in het leven zijn geroepen om het onderwijs te helpen vernieuwen. Kennelijk komt daar steeds zo weinig van terecht (van al die begeleiding) dat er nu, hoppa, weer 25 miljoen moet worden geschonken aan de fabrikanten van tonnen papieren vrijblijvendheid.
    Want STEEDS moet er geld bij. Dit is duidelijk een bodemloze put waaruit nauwelijks iets goeds naar boven komt.
    Bedenk eens met hoeveel partijen een schoolleider al regelmatig overleg heeft: met het samenwerkingsverband, met de ouders van de stichting of de vereniging, met het bestuur, met de mzr, met de ouderraad, met de collega directeuren, met de leerkrachten, met de inspectie. Bedenk hoeveel cursussen die directeur van de basisschool intussen al achter de kiezen heeft.
    En dan zou er WEER extra geld nodig zijn voor die begeleiders van die schoolleiders?!
    Infaam vind ik het, zulke eisen te blijven stellen.

    • Marlou ‘heeft in samenwerking

      Marlou 'heeft in samenwerking met internationale experts met succes gewerkt aan meerdere initiatieven om het onderwijs te verbeteren". Gelukkig is het succes beperkt gebleven tot alleen de initiatieven want van verbetering van het onderwijs is niets te merken.  

    • Hoe vaker ik ‘making shift

      Hoe vaker ik 'making shift happen' hoor, hoe duidelijker ik 'making shit happen' hoor. Erg beroerde tekst, kennelijk terwille van het populisme.

      Hoe legt deze afgestudeerde het "making shi(f)t happen" uit?

      Alsvolgt:

      "Dat we weer trots zijn op onderwijs."

      "Dat we kinderen kansen geven."

      "Dat we kansen (hoe vrijblijvend kan men spreken) creeren."

      "Dat we hun (?) helpen, zeg maar, topprestaties te leveren."

      "En dat we hun (?) ook helpen, zeg maar, om te ontwikkelen en te groeien."

       

      Nou, nou, dat is indrukwekkend. Men doet alsof "making shi(f)t happen hier iets heel nieuws aan het volk gaat brengen. Terwijl het traditonele onderwijs (waar dit bureau geen voorstander van is, vernieuwend als men wil lijken te zijn) precies dezelfde wensen had, en sterker, wist te realiseren.

      Tot dusver blijkt het vernieuwde onderwijs ernstig achter bij het realiseren van zulke traditionele werkelijkheden.

  3. Indrukwekkend

    De 495 pp ex btw is zeker indrukwekkend. Die zaal zit ook straks weer vol. Met Sjoerd en Kete weer op de eerste rij.

Reacties zijn gesloten.