post

Het was even doorbijten, want ik ben niet in de wieg gelegd voor administratief medewerkster.

Voor mijn gevoel heb ik alle fouten gemaakt die mogelijk waren bij het klaarmaken van een mailing. Jek.

 

Maar goed, het is klaar.

 

Wat staat erin? Dat mag je zelf lezen. Op mijn website staat het al ( onder blogs, niet logisch maar alles heeft een verklaring)

Ik zal de brief morgen op deze site zetten. Ik vind het te onbeleefd om te doen voordat de post het verwerkt.

Waat is het doel van de brief en wat hebben jullie eraan?

 

Naar aanleiding van de eerste mailing naar de instellingen voortgezet onderwijs  in Nederland, heb ik gekeken wat de argumenten waren om mij wel of geen informatie te geven.

Tegelijkertijd kreeg ik van SCOL het verweer binnen.

Het bleek dat SCOL haar insteek veranderd had. In plaats van de reeele uren af te wijzen en uitsluitend normatieve uren te willen hanteren, gaat het er nu om dat alle opgedragen werkzaamheden binnen de normering moeten kunnen vallen.

 

Het verschil is erg belangrijk> In het eerste geval geven ze toe dat er sprake kan zijn van een grotere hoeveelheid tijd dan die op papier staat. In het tweede geval ontkennen ze dat pertinent.

 

Dat maakt een en ander wat eenvoudiger: Ik dien aan te tonen of die bewering klopt of niet. Verder niet.

De manier waarop dat moet gebeuren is een heet hangijzer. Volgens de CAO en de instelling van de VO Raad is de omschrijving van opdracht zo summier mogelijk.

Tegelijkertijd wordt mij gezegd per dag, uur en bezigheid met gegevens te komen.

Een onderwerp wat bij elke CAO onderhandeling in de onderstroom zit: In hoeverre kloppen de uitlatingen dat de rechten van docenten worden gewaarborgd. We testen het met deze brief.

 

Ik ga niet de hele brief herhalen, maar elke alinea heeft een bedoeling.

Mijn doel is, om uit te vinden of de sector VO inderdaad zelfreinigend is en zo nee, of ze daar voor uit durven komen.

 

Verder bleek dat elk aangeleverd taakbeleid, hoe ontzettend blij ik er ook mee ben, incompleet is.

Mijn persoonlijke situatie komt er op neer dat ik geen enkele buitengewone taak heb verricht. Daar had ik helemaal geen tijd voor. Al MIJN bezigheden dienen in de opslagfactor en de vaste voet te vallen. En die taken zijn voor alle scholen vrijwel gelijk. Als je de vaste voet in al zijn  vormen bij de opslagfactor in al zijn vormen schuift, is er een enorme uniformiteit.

er is hooguit 1 taak die er wel of niet in staat en wat leidt tot significante verschillen. Dat is makkelijk te corrigeren.

MIJN takenpakket zou dus binnen iedere opstelling haar gefaciliteerde tijd moeten vallen. Of juist overal overheen vliegen. Aangezien SCOL er op wijst dat de bewijslast aan mijn  kant ligt, geef ik daar gehoor aan.

 

De brief is lang, maar alles moest erin, anders blijf ik bezig.

Ik heb alweer kosten gemaakt en doe opnieuw het verzoek iets bij te dragen.

Denise