07 maart
De reacties beginnen op gang te komen. Tot nu toe van niet positief tot boos. Voor iedereen die chagrijnig wordt van me: wat vraag ik nou precies?
Gegevens zodat ik even na kan kijken of mijn tijdbesteding nog uit komt.
Meer vraag ik niet.
Degenen die nu al gereageerd hebben, lijken compleet voorbij te gaan aan de juridische onderbouwing van het verzoek en aan het beroep op de inzet van de sector als geheel voor het aanpakken van een algemeen probleem. Misschien heeft niet iedereen het door, maar het is een handreiking.
Het probleem hardnekkig blijven ontkennen, staat namelijk raar, als er straks aangetoond wordt, dat de gemiddelde wiskunde docent 600 tot 700 overuren per jaar maakt. standaard.
We weten allemaal dat ik gelijk heb. Het zichtbaar maken van het probleem tegenhouden of bekritiseren is niet in het belang van het onderwijs.
Hoe je het ook draait of keert: de echte kwaliteit van het onderwijs is gebaat bij uitgeruste en goed toegeruste docenten.
Het is waar dat ook de docenten zelf totaal niet gewend zijn elkaar ergens op aan te spreken.
Dat is een tekortkoming lijkt me.
Maar voor leidinggevend personeel is het meer dan een tekortkoming.
Het is erg populair om docenten aan te spreken op de kwaliteit van het onderwijs. Dan is het echt niet gek om de leiding aan te spreken op hun taken.
Mijn verzoek is een handreiking. Zo is het en zo blijft het.
Ik snap de onwennigheid. De meeste zijn geen tegenspraak en kritiek gewend die ze niet met 1 gericht gesprek weg kunnen vegen.
Ik vraag aan iedereen om het welzijn van docenten te bewaken. Zoals in de taakomschrijving staat.
Mij verwijten dat ik het onderwijs geen dienst bewijs mag. Persoonlijk vind ik dat het onderwijs geen dienst bewezen wordt door te doen voorkomen alsof er op niemand zijn school dit soort zaken sluimeren. HET onderwijs wordt gegeven door mensen. dat zijn werknemers en daar heb je verplichtingen aan.
Ik wacht met smart op de positieve reacties. Dan is er zicht op samenwerking. Dat zou toch mooi zijn?
fijn weekend.