Deze vragenlijst komt van het CFI (ministerie van onderwijs) en gaat over innovatietrajecten. Ingevuld terugsturen vóór 24 november 2009. Voor de liefhebbers…..(zie bijlage)
3 Reacties
Bobolijst Het is een echte bobolijst. Vast niet de bedoeling dat een eenvoudige docent dit invult.
Of ik ondersteuning heb ingekocht om de weerstand in de organisatie tegen innovatie te overwinnen….
Deze vraag zegt alles.
Niet alleen een bobolijst … … maar biedt ook mogelijkheden tot creatief invullen.
Zo is de definitie van innovatie: “Innovatie in het onderwijs is in feite niets anders dan zó werken op onderwijsinstellingen dat verbetering en kwaliteit en doelmatigheid van het onderwijs worden gerealiseerd.”
Oftewel: het klassikaal lesgeven aan 28 kinderen tegelijk is tegenwoordig ook innovatie 🙂
De hele opzet lijkt mij onwaardig voor een agentschap dat 23 miljard (!) Euro verdeelt in onderwijsland. Waar is de controle dat een school maar 1 formulier invult en waar is de controle op de juistheid van de afzender? Om maar eens twee eenvoudige vragen te noemen ……
Leuke definitie.. ..van innovatie. Tegelijk moeten èn de kwaliteit èn de doelmatigheid verbeterd worden.
Aangezien verbetering van kwaliteit vaak ten koste gaat van de doelmatigheid (want: hogere kosten), en andersom verbetering van de doelmatigheid al gauw leidt tot kwaliteitsverlies, is innovatie haast onmogelijk te realiseren.
Nog daargelaten dat een verandering altijd, op zijn minst tijdelijk, ten koste gaat van de kwaliteit van het onderwijs, omdat de docenten tijd moeten besteden aan vernieuwing, tijd die niet direct aan het lopende onderwijs besteed kan worden.
Reacties zijn gesloten.
Copyright & kopiëren; 2024|WordPress thema door MH Themes
Bobolijst
Het is een echte bobolijst. Vast niet de bedoeling dat een eenvoudige docent dit invult.
Of ik ondersteuning heb ingekocht om de weerstand in de organisatie tegen innovatie te overwinnen….
Deze vraag zegt alles.
Niet alleen een bobolijst …
… maar biedt ook mogelijkheden tot creatief invullen.
Zo is de definitie van innovatie: “Innovatie in het onderwijs is in feite niets anders dan zó werken op onderwijsinstellingen dat verbetering en kwaliteit en doelmatigheid van het onderwijs worden gerealiseerd.”
Oftewel: het klassikaal lesgeven aan 28 kinderen tegelijk is tegenwoordig ook innovatie 🙂
De hele opzet lijkt mij onwaardig voor een agentschap dat 23 miljard (!) Euro verdeelt in onderwijsland. Waar is de controle dat een school maar 1 formulier invult en waar is de controle op de juistheid van de afzender? Om maar eens twee eenvoudige vragen te noemen ……
Leuke definitie..
..van innovatie. Tegelijk moeten èn de kwaliteit èn de doelmatigheid verbeterd worden.
Aangezien verbetering van kwaliteit vaak ten koste gaat van de doelmatigheid (want: hogere kosten), en andersom verbetering van de doelmatigheid al gauw leidt tot kwaliteitsverlies, is innovatie haast onmogelijk te realiseren.
Nog daargelaten dat een verandering altijd, op zijn minst tijdelijk, ten koste gaat van de kwaliteit van het onderwijs, omdat de docenten tijd moeten besteden aan vernieuwing, tijd die niet direct aan het lopende onderwijs besteed kan worden.