4 Reacties

  1. Organisatieadviseurs
    Wat dacht je van: Organisatieadviseurs moeten werkzaam zijn in de organisatie waarover ze adviseren.

  2. Provincialisme?
    Een en ander zou kunnen leiden tot provincialisme.
    Hoewel vele docenten dagelijks van plek A naar plek B reizen om les te geven, reizen op hetzelfde moment andere docenten van plek B naar plek A om hetzelfde te doen.
    Dat is natuurlijk raar en het zou in aantal files schelen.
    Van de andere kant is het aardig types uit de Randstad (met hun kennis) in de provincie te zien lesgeven en natuurlijk andersom.

    • maatschappelijk werker
      Wat mij stoort als ik dit soort dingen lees is dat er weer iemand van de leraar een soort maatschappelijk werker lijkt te willen maken. Want natuurlijk is het leuk als je een beetje op de hoogte bent van wat je leerlingen bezighoudt, maar daar krijg ik in het klaslokaal voor mijn gevoel wel genoeg van mee. Ik vind het niet nodig dat een wiskundeleraar, opgeleid om wiskunde te onderwijzen, tijdens zijn avondwandelingetje gaat opletten of Jaap op een bankje zit te blowen en in de supermarkt kijkt of Sabrina het wel een beetje met haar moeder kan vinden als ze daar samen boodschappen doen.

      • Het plan klinkt mij ook nog
        Het plan klinkt mij ook nog een beetje te dingend. Maar als de hoofdmeester van de basisschool in de buurt woont, denk ik dat dat zeker zal schelen in de rottigheid die de kindertjes van zijn school uithalen, met alle positieve gevolgen op hun latere ontwikkeling. Voor docenten van VO zie ik de noodzaak ook minder.

        Een goed voorbeeld waar Oudkerk het volgens mij over heeft is basisschool Ru Pare in Amsterdam Slotervaart. Daar hebben ze met extra geld van de overheid (grote publiciteitscamapgne met Zalm, Bos, Vogelaar, Markouch), het halve team ontslagen en vervangen door topleerkrachten. Allemaal werknemers die van ver buiten Amstedam komen. Ik denk dat het waarlijk beter was om dit ‘buurtgericht’ op te lossen, zoals Oudkerk beschrijft.

Reacties zijn gesloten.