De invoering van het competentiegericht onderwijs in het mbo wordt niet uitgesteld. Lees verder in de NRC of lees de brief van de staatssecretaresse.
7 Reacties
vernieuwing MBO : geen uitstel -2- Interessante vraag in de marge : hoe komt het toch dat iemand, niet compleet ontdaan van eigen hersens, tot deze soort monstrueuze desaster komen kan, enige tijd ná het moment dat hij (in dit geval : zij) de similatie tot GezagsDrageRster heeft gecelebreerd ?
Geldt voort alle functiona-dragers, maar in dit verband vooral voor Plasterk, Van Bijsterveldt en Dijksma (niet in die volgorde).
Ik weet wel : die soort mutatie is, en wordt, uitvoerig bestudeerd ex universitatis en anderszijds. Maar de antwoorden daarop reiken niet de oplossing van het disaster aan, alleen de anatomie, de contouren (ook geliefd woord in onderwijs-rapporten die over vernieuwling gaan).
Voor de oplossing is krachtig remmen nodig ; collectief remmen. Dat kon in Parijs in mei 1968. Vraag : waarom kan dat nu niet ?
maarten
Maarten toch Zie hoe de staatssecretaresse zich uitslooft: ze wil het draagvlak versterken, onder meer door werkbezoeken af te leggen.
lieve marja en beste hendrikush Echt waar ? Echt, echt waar ? Echt ? Heus wel ? Heio, hoe competent ! Het kan toch zo veel makkulukurr.
Enne – – in mijn klas zou ze er niet inkomen, geen tijd te verliezuh, huh. Maarre – – ik hep geen klasz, ik roep (in de woestijn).
maarten
vernieuwing MBO : geen uitstel -1- Ik lees het ook net. Disaster.
Als we (leraren, ouders, “studenten”) het NIET willen, is het snel over. Parijs, mei 1968.
maarten
Aktie… ….op de ALV.
(via de NRC-link)
Het lijkt (via de NRC-link)
Het lijkt mij dat een praktijkgerichter MBO-onderwijs wegens gebrek aan diepgang de aansluiting bij het HBO bemoeilijkt. De reguliere vooropleiding voor HBO is immers HAVO. En op de HAVO ligt het accent op theorie.
Volgens (het onderzoek van) de tweede kamer:
“tweederde van de mbo-docenten te vrezen dat de vakkennis van leerlingen lijdt onder het nieuwe onderwijs”.
Volgens Bijsterveldt:
“de invoering kan rekenen op steun van het merendeel van de betrokkenen”.
Eén van beiden heeft waarschijnlijk ongelijk. Dat hangt ook af van wat Bijsterveldt onder “de betrokkenen” verstaat. Weten wie ongelijk heeft is helemaal niet moeilijk. Zorg voor een geheime stemming onder de docenten en een aparte onder de overige betrokkenen. Ter voorkoming van intimidatie MOETEN alle docenten meedoen.
Bijsterveldt zal waarschijnlijk zo’n stemming niet willen uitvoeren. Zou zo’n stemming niet via de website van BON kunnen plaats vinden?
Seger Weehuizen
100 procent zéker Theoretische vakkennis is voor een groot deel geschrapt bij de meeste nieuwe competentiegerichte opleidingen. In feite hebben de niveau 2 opleidingen dezelfde inhoud als vroeger de assistentopleidingen (niveau 1).
Ik ben er 100 % zeker van, want ik heb een klein onderzoekje gedaan naar de theoretische inhoud van onze opleiding bij andere ROC’s.
Reacties zijn gesloten.
Copyright & kopiëren; 2025|WordPress thema door MH Themes
vernieuwing MBO : geen uitstel -2-
Interessante vraag in de marge : hoe komt het toch dat iemand, niet compleet ontdaan van eigen hersens, tot deze soort monstrueuze desaster komen kan, enige tijd ná het moment dat hij (in dit geval : zij) de similatie tot GezagsDrageRster heeft gecelebreerd ?
Geldt voort alle functiona-dragers, maar in dit verband vooral voor Plasterk, Van Bijsterveldt en Dijksma (niet in die volgorde).
Ik weet wel : die soort mutatie is, en wordt, uitvoerig bestudeerd ex universitatis en anderszijds. Maar de antwoorden daarop reiken niet de oplossing van het disaster aan, alleen de anatomie, de contouren (ook geliefd woord in onderwijs-rapporten die over vernieuwling gaan).
Voor de oplossing is krachtig remmen nodig ; collectief remmen. Dat kon in Parijs in mei 1968. Vraag : waarom kan dat nu niet ?
maarten
Maarten toch
Zie hoe de staatssecretaresse zich uitslooft: ze wil het draagvlak versterken, onder meer door werkbezoeken af te leggen.
lieve marja en beste hendrikush
Echt waar ? Echt, echt waar ? Echt ? Heus wel ? Heio, hoe competent ! Het kan toch zo veel makkulukurr.
Enne – – in mijn klas zou ze er niet inkomen, geen tijd te verliezuh, huh. Maarre – – ik hep geen klasz, ik roep (in de woestijn).
maarten
vernieuwing MBO : geen uitstel -1-
Ik lees het ook net. Disaster.
Als we (leraren, ouders, “studenten”) het NIET willen, is het snel over. Parijs, mei 1968.
maarten
Aktie…
….op de ALV.
(via de NRC-link)
Het lijkt
(via de NRC-link)
Het lijkt mij dat een praktijkgerichter MBO-onderwijs wegens gebrek aan diepgang de aansluiting bij het HBO bemoeilijkt. De reguliere vooropleiding voor HBO is immers HAVO. En op de HAVO ligt het accent op theorie.
Volgens (het onderzoek van) de tweede kamer:
“tweederde van de mbo-docenten te vrezen dat de vakkennis van leerlingen lijdt onder het nieuwe onderwijs”.
Volgens Bijsterveldt:
“de invoering kan rekenen op steun van het merendeel van de betrokkenen”.
Eén van beiden heeft waarschijnlijk ongelijk. Dat hangt ook af van wat Bijsterveldt onder “de betrokkenen” verstaat. Weten wie ongelijk heeft is helemaal niet moeilijk. Zorg voor een geheime stemming onder de docenten en een aparte onder de overige betrokkenen. Ter voorkoming van intimidatie MOETEN alle docenten meedoen.
Bijsterveldt zal waarschijnlijk zo’n stemming niet willen uitvoeren. Zou zo’n stemming niet via de website van BON kunnen plaats vinden?
Seger Weehuizen
100 procent zéker
Theoretische vakkennis is voor een groot deel geschrapt bij de meeste nieuwe competentiegerichte opleidingen. In feite hebben de niveau 2 opleidingen dezelfde inhoud als vroeger de assistentopleidingen (niveau 1).
Ik ben er 100 % zeker van, want ik heb een klein onderzoekje gedaan naar de theoretische inhoud van onze opleiding bij andere ROC’s.