Net weer een clubje ontdekt dat het best zo snel mogelijk met de vuilnisman mee kan: passendonderwijs.nl.
Dit lijkt te gaan om Weer Samen Naar School. maar ook om hoogbegaafdheid (maar de site is heel onduidelijk…) en natuurlijk is iedere organisatie die zogenaamd vertegenwoordigend is erbij betrokken: het ministerie, de `raden’, de vakbonden, ouderorganisaties,… En ze lijken geld in overvloed te hebben voor leuke regionale projecten.
En Ursie Lambrechts (lid van het comite van aanbeveling van BON) is voorzitter van de Evaluatie- en Adviescommissie Passend Onderwijs. Wat de precieze taak van deze commissie is, dat is nog onbekend.
Beste Ursie, kon je na je kamerlidmaatschap nu werkelijk geen respectabele baan vinden?
Ik heb even gekeken, maar
Ik heb even gekeken, maar kon niet wijs uit de site. Het kwam op het eerste gezicht over als een hoop blabla in de ruimte, maar goed, wie de site niet snapt kan niet oordelen.
Ik keek erop omdat ik even dacht dat het om een andere site ging: www.docerenalspassie.nl
Wist daar de naam niet meer goed van en dacht even dat BON die site ontdekt had. Dat vind ik best een aardige site namelijk, van drie jonge leraren die hun beroep graag als professional willen uitoefenen.
natuurlijk kun je best oordelen
Als de site voor jou (en voor mij ook overigens) totaal onbegrijpelijk is, dan kan het project niks opleveren. Kennelijk is men niet in staat tot heldere communicatie. Mensen die dat niet kunnen, kunnen ook geen project tot een goed einde brengen.
Neem de eerste zin van de pagina “doel”:
Passend onderwijs voor iedere leerling: dat is het doel van de aanpassing van zorg voor leerlingen..
Wat is “de zorg voor leerlingen”? Heeft iedere leerling “zorg” of alleen “zorgleerlingen”? Gaat het om basisschool? Of ook V(MB)O?
Mijn indruk is dat het een club is die een wet met uitwerken in opdracht van het ministerie.
CNV Onderwijs weer aan overlegtafel Passend Onderwijs
Zie hier.
Ook nu blijft onduidelijk wat dat `passend onderwijs’ nu eigenlijk doet.
epitheta ornanta/euphemistika
“Passend” in “passend onderwijs” is bijna net zo inhoudsloos als “gelijkwaardigheid” in de woordcombinatie “gelijkwaardigheid van de leerlingen” zolang je niet toevoegt in welk opzicht het onderwijs “passend”moet zijn resp. in welk opzicht leerlingen gelijkwaardig zouden zijn.
Seger Weehuizen