ik heb sommen uitgelegd per mail!

Beste allemaal,

Hierbij zomaaar een stukje van een “mailwisseling”, zoals ik vaker voer met leerlingen(groep 8). Zeker nu ik geschorst ben, leg ik sommen uit per mail! Ik word per 1 januari 2007 ontslagen wegens ongeschiktheid.

L: Dag,meester Kees,ik heb een vraagje.Als ik bijvoorbeeld,een juffrouw,was,die haar best deed,om leerlingen te helpen,en dan werd ik zomaar geschorst,dan is dit toch discriminatie of niet? want dat is wat de directeur doet

M: Ik denk dat je gelijk hebt. Alleen, ik vind het altijd moeilijk om over mezelf te zeggen dat ik goed ben, snap je. Maar ik zal altijd proberen om jou te helpen met sommen of zo, zelfs al werk ik straks misschien niet meer op de school.

L: u mag dat,zeggen,hoor,en trouwens,is die directeur,jaloers,dat u goed bent

M: ik denk dat die directeur gewoon geen gevoel heeft voor………kinderen?

L: mee eens,maar sinds,ik oefenmet u,gaat het beter,nu krijgen we procenten

M: we gaan dan vanaf morgen met procenten oefenen, oke?

L:oke,ik ken al een paar:

10%=1/10
75%=3/4
50%=1/2
25%=1/4
40%=2/5
klaar!!!!!!!!!

11 Reacties

    • Ik zou niet met kinderen
      Ik zou niet met kinderen kunnen omgaan (en onder deze directeur had ik drie jaar groep 7/8), want ik zou te veel “hun vriendje” zijn. Ik ben nu 50, en de directeur en de feitelijke werkgever(die niets controleert, maar zegt achter zijn directeur te staan) zijn daar achter gekomen. Daarom word ik voortdurend “uitgenodigd” voor funktionerings/beoordelings/voortgangs/
      visiegesprekken, kloppen hun notulen niet, mag ik volgens “hun” IPB geen eigen notulist (uit eigen werkkring) meenemen, mag ik daarom ook geen cassetterecorder aanzetten, moet ik volgens “hun” Normjaartaak gesprekken voeren op woensdagmiddag. Maar tot nu toe hebben reeds 65 ouders hun handtekening gezet die het met MIJ eens zijn.
      JA, ik probeer de kids OOK rekenen en taal te leren (en heb goede Cito-resultaten, die zeker niet negatief afwijken van het schoolpatroon), en ga na schooltijd met ze naar sporttournooien. En ze moeten ook nablijven als ze straf hebben. En bovenal lachen we heel veel samen!

      • herkenbaar
        Schandalig, maar heel herkenbaar. Op een gegeven moment sta je zo onder druk dat je zelf fouten gaat maken en dan …..

        Je bent een probleem omdat je je niet laat sturen. Je hebt, ook al die je het daar niet om, een machtspositie op school bereikt. Leerlingen die achter je staan, ouders die achter je staan en een lange ervaring. Langer dan deze directeur begrijp ik uit je bewoordingen.

        Het is schokkend om te merken dat simpel het feit dat je iemand bent in een organisatie voldoende angst bij de leiding inboet om er voor te zorgen dat je er uit gewerkt wordt. En dat terwijl je (ik vul t even voor je in, neem me dat niet kwalijk) op geen enkele manier in een de bedoeling hebt om aan de poten van de stoel avn die directeur te zagen. Het simpele feit dat je, gezien je ervaring en “machtspositie” dat zou kunnen is voldoende om je weg te pesten.

        De pavlov reactie van zwakke managers als ze ergens binnen komen: eerst er vooral de mogelijke bedreigingen van onderuit elimineren.

        Helaas… tot zover zijn wij gekomen. Ik leef met je mee

      • Sterkte
        De analyse van D-Day lijkt me steekhoudend.

        Mooi dat de ouders achter je staan. Dit is in ieder geval goed voor je zelfrespect, het geeft aan dat het niet aan jou ligt. Of dit je werkgever overtuigd is echter twijfelachtig.

        Hoe ontslaan ze je trouwens, via de kantonrechter of via het UWV?

        • reactie
          Mark79 en DDay, bedankt voor de reacties. Allereerst heb ik iedere instantie die je kunt bedenken hierover ingelicht. Van GMR/Ombudsman/AOB(te laat lid geworden)Minister tot Burgemeester, zonder succes. Mijn zaak valt uiteen in twee delen: Ik ben nu 4 keer in salaris gekort, omdat het aanzetten van een cassetterecorder uitgelegd wordt als werkweigering!(en de vijfde keer volgde dus schorsing) Dat heb ik bij de Rechtbank, afd. Bestuursrecht aangekaart. En verder dus het ontslag, waarbij de akte van ontslag me al toegestuurd is, gedateerd 1 januari!(mag dat zomaar?) Twee maanden lang nam ik een advocaat op eigen kosten, maar dat kost je je maandsalaris, en er werd NIETS bereikt. Ik overweeg nu met die handtekeningen naar de media te gaan, en een no cure no pay advocaat te nemen. Maar ja, in welke volgorde? Heeft iemand hiermee ervaring ?

          • Wat vond de bestuursrechter?
            Heeft de bestuursrechter al uitspraak gedaan over “cassetterecorder aanzetten=werkweigering”? Als de rechter hiermee akkoord gaat dan ben je als leraar echt helemaal vogelvrij.

          • werkweigering?
            Inderdaad, ik ben daar wel benieuwd naar. Ik kan me voorstellen dat ze het als beledigend (want wantrouwend) ervaren, maar in welk opzicht kan dat nou werkweigering zijn?

      • dossier
        Kijk uit met het aangaan van die gesprekken. Ze zijn puur voor dossiervorming. De rechter kijkt of er een dossier ligt, niet zo zeer wat er in zit.

  1. Een grote eer
    Wat een eer dat leerlingen je via de mail raadplegen. Prachtig! Ze moeten daarvoor echt wel een drempeltje nemen hoor.
    Wat een akelig verhaal over machtsmisbruik en intimidatie. Ik kan niet geloven dat dit ook in het basisonderwijs voorkomt. Griezelig gewoon!

  2. trots
    Gewoon trots zo een collega te hebben, sterkte Kees. Ik heb dat soort zaken, gelukkig op kleinere schaal, ook mee mogen maken.

Reacties zijn gesloten.