Cowboy Henk

“Geert Wilders en Berlusconi krijgen in ieder geval nog voldoende onderbuikers achter zich (helaas) maar jouw clubje lijkt nog steeds beperkt, hoewel gelet op de geadresseerden wel wisselend.”

“Probeer dan alsjeblieft maar eerst het systeem van democratie om te buigen naar een dictatoriaal systeem zoals dat van Hitler en andere ‘grootheden’ in de geschiedenis.”

Er is meer. De namen Wilders en Verdonk m.b.t. de GLL (zoals de vorige directeur van het FI de voorzitter van de resonansgroep in diverse mails aan mij omschreef) kwamen al lang geleden voor in een mail aan OC&W. De maat is vol. Dit soort teksten gaan voortaan zonder meer openbaar. Spekman gaf het goede voorbeeld.

Achtergrond onder meer:

www.beteronderwijsnederland.nl/content/fascinating-marian

Dertig jaar geleden was er te praten geweest vermoed ik. Henk spreekt nu:

www.beteronderwijsnederland.nl/content/hewet

Er is een lange historie van op personen gerichte uitspraken in e-mails. Ik heb Henk vandaag nog aan een paar daarvan herinnerd. Die historie gaat terug tot ver voor mijn interesse in het schoolonderwijs. Tenminste twee hoogleraren (van de bekende 18) op het FI doen daar al even lang aan mee. Diverse malen heb ik Henk (ook op zijn verzoek) bewijsmateriaal gestuurd. Daar hoor je nooit wat van terug. Henk, waar staat die afkorting GLL ook al weer voor?

Ondertussen gaat de vervuiling door:

www.beteronderwijsnederland.nl/content/anything-goes-leraar24

De voorzitter van het bestuur van de NVvW vindt dit allemaal prima. Ze gaat nooit in op mijn inhoudelijke vragen. Antwoord krijg ik wel soms. Dan begint ze over een ruzie die ik had met een parkeerwachter, die me niet wilde laten uitrijden toen ik mijn uitrijkaartje niet had, na mijn voordracht op de zomercursus in Eindhoven, op mijn vrije zaterdag (zat toen nog niet bij BON). Met cc aan Henk. Van die dingen. Van een bestuur dat het broddelwerk van de opstellers van de 2F/3F-rekenexamens voor zoete koek aanneemt, een bestuur dat al 10 jaar niet optreedt tegen de laster van het FI jegens iedereen die inhoudelijke kritiek heeft op het realistisch rekenonderwijs.