Vriendenboekje

Mijn dochter van vier bracht vandaag een vriendenboekje mee uit school. Niet het eerste vriendenboekje dat ze meebrengt; wel het eerste boekje van een klasgenootje uit haar nieuwe groep.
Nieuwsgierig (als ouder) bladerde ik het boekje eens door om te zien wat er allemaal al in staat.
“Hé leuk, bijdragen van een paar juffen van school”.
Eén van de vragen waar je antwoord op kunt geven is, waar je de eigenaar (m/v) van het vriendenboekje van kent.
Antwoord:
“Ik ben jou juf in groep 1/2”

=slik=

Weet er iemand nog een goede basisschool aan de oost-rand van de Veluwe?

5 Reacties

  1. Kleuterleidsters
    Ach ja, geschiedenisleraar (wat een interessant specialisme heeft u toch), sinds de kleuterschool en de lagere school werden ‘verenigd’, ben ik al zoveel spelfouten van die kleuterleidsters tegengekomen, dat ik het intussen als een natuurverschijnsel ben gaan zien.
    Voor mij persoonlijk hoeven die lieve leidsters ook niet echt zeer bekwaam in het spellen te zijn hoor.
    Liever zie ik dat zij over moederlijke en liefdevolle gaven beschikken om die kleuters te helpen bij het proces dat later ‘school’ gaat heten.

    • niet meer van schrikken
      Is niet goed voor jou hart. Slecht spellen is zo wijdverbreid. Bovenbouwdocenten VWO, afdelingsleiders, collega’s Nederlands, koning, keizer, admiraal, d/t-fouten maken ze allemaal.

      Het lijkt erop dat de staatssecretaris bij haar voornemens de taal- en rekenvaardigheden van leerlingen op te krikken niet aan de taal- en rekenvaardigheden van hun docenten heeft gedacht.

        • Vergeet die spelling
          Ik schrik ervan omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand die zulke ernstige taalfouten maakt ook maar enigzins intelligent is of ook maar een enigzins goede opleiding heeft gehad. Ook deze kleuterjuf heeft 4 jaar PABO-onderwijs gehad. Dat geeft te denken over het niveau van andere PAB0-gediplomeerden die hetzelfde onderwijs hebben gevolgd en dezelfde examens hebben afgelegd.
          Ik wil graag dat die kleuterjuf het bijvoorbeeld kan waarnemen wanneer iets niet goed gaat in mijn (hypothetische) kind zijn ontwikkeling (bijvoorbeeld sociaal of motorisch (hier wordt de basis gelegd voor het latere schrijven!)) en dit kan bijsturen indien dat nodig is. Daar is nu eenmaal een minimum aan intelligentie en opleidingsniveau voor nodig. Heeft iemand die het verschil tussen jou en jouw niet begrijpt en zelfs niet kent dat wel?

Reacties zijn gesloten.