
De PO-Raad meldt op zijn website dat het primair onderwijs over 2011 een fors financiëel verlies heeft geleden. BON vraagt zich af hoe dit zich verhoudt tot de eerder door ons geconstateerde enorme verhoging van de onderwijsbegroting ten opzichte van 1995.
Dan zullen de aandeelhouders
Dan zullen de aandeelhouders wel ontevreden zijn, of zijn het allemaal achtergestelde aandelen?
Sorry, maar het is volkomen idioot om te praten over onderwijs als sector die winst of verlies zou kunnen maken. De enige winst of verlies is datgene wat een kind meegekregen heeft (of niet) voor de toekomst.
Laatste nieuws : de Cito
Laatste nieuws : de Cito toets 2013 is vandaag korte tijd te koop geweest op Marktplaats. Bod te laag, gemist, helaas.
Klacht : verkoop heeft niet genoeg opgebracht om het negatief saldo van het primair onderwijs, volgens de PO-raad-schnabbelaars, te verbeteren.
Cito woordvoerder : "de toets gaat gewoon door, er is geen reden om de toets te verbeteren"
Theoretische
Theoretische achtergrondinformatie:
M.K. Smith, ‘Globalization and the incorporation of education’, infed, 2002
“Schools and colleges have, for example, become sites for branding and the targets of corporate expansion. Many policymakers automatically look to market 'solutions'. The impact and pervasiveness of these forces of globalization also means that they should be a fundamental focus for education and learning – but there are powerful currents running against honest work in this area. In this article we will explore some of what we believe to be the more significant aspects with regard to the practice and experience of education. These include:
www.infed.org/biblio/globalization_and_education.htm (of: firgoa.usc.es/drupal/node/26909) [uitwerking van invalshoek ‘informal learning’ van website www.infed.org, zie discussie onder www.beteronderwijsnederland.nl/forum/geef-bedrijfsleven-meer-invloed-op-onderwijs]