De onderwijsraad en de wet op de onderwijstijd.

Dit verdient een eigen draad:

www.linkedin.com/groupItem?view=&srchtype=discussedNews&gid=12956…

Een stafmedewerker van de Onderwijsraad start een draad met

"Wet Onderwijstijd door EK aangenomen: 35 voor, 33 tegen. VVD-senator Dupuis had lang twijfels, toch stemde zij in: wet brengt rust. LAKS tegen."

Na enige reacties stelt hij de vraag:

"Laten we dit platform wat oplossingsgerichter gebruiken: ervan uitgaande dat de wet, ondanks alle bezwaren, daadwerkelijk wordt ingevoerd, welke aangrijpingspunten voor verbetering van het onderwijs zijn er dan?"

Even verderop:

"wat is jouw definitie van een goede leraar? Welke randvoorwaarden zouden er moeten zijn om die leraar beter tot zijn recht te laten komen? Waarin kan de leraar zich verbeteren?"

Ik zou zeggen, kijk eens hoe de discussie loopt. Een printout tot nu hangt aan deze draad. 

En wat betreft oplossingsgericht werken, hoe gaan we om met de CBEgroep en APS?

Make shift happen